Uncategorized

Salutare tuturor!

👋Salutare tuturor!

* Am vrut sa impartasesc cu voi o gandire de-a mea legata de campaniile de Facebook Ads si cum alegem sa directionam bugetele.
S-a vorbit, si inca se vorbeste mult despre:
* Strategia produselor tractor. Se spune ca nu e bine sa pui toate ouale in acelasi cos, dar prin abordare asta -> sa te axezi pe produsele tractor, chiar daca nu este 1, ci sunt 2 sau 3 -> ca vrei, ca nu vrei, sau mai bine spus fara sa vrei, te duci dupa fenta. Efectiv pui toate ouale intr-un cos, punand cea mai mare parte din buget pe produs/produse care “trag” magazinul.
Ei bine, am tot rumegat la asta si vreau sa va zic cum stau lucrurile din punctul meu de vedere:
* Teoria produselor tractor pare atractiva, dar nu intotdeauna ni se potriveste.
Tendinta de a identifica si a promova „produse tractor” in campanii este influentata de strategiile de marketing dezvoltate si implementate in piete competitive, cum ar fi cea din SUA. In contextul unei piete saturate, unde consumatorii sunt expusi la un volum mare de reclame si optiuni de produse, companiile cauta metode eficiente pentru a atrage atentia si a stimula vanzarile. Si aici intervin „produsele tractor”.
* Alegerea de a folosi exclusiv produse tractor in promovarea online este cumva cu 2 taisuri, si cred eu, trebuie sa ai intelepciunea de a te folosi de ea.

🤔Ganditi-va asa:

* Ai un produs care merge bine, decizi sa bagi mare parte din buget acolo. Ce e rau in asta?
* Pai, daca totul merge bine, nimic. Dar piata e ca vremea, schimbatoare. Azi vinzi, maine s-a schimbat trendul.
Imagineaza-ti urmatorul scenariu:
* Identifici 1-2-3 produse care “merg” si decizi sa investesti masiv in stoc.
* Dar ce sa vezi, nu esti doar tu, piata online este aglomerata si concurentii sunt mereu la panda. Iti copiaza produsul si il vinde mai ieftin, pentru ca si-a luat stoc nou la preturi mai bune, tu ramai cu stocul tau vechi si cu preturi mai mari. Rapid, si ei incep sa ofere aceleasi produse, inundand piata si diminuand cererea.

😧 Rezultat?

* Ramai cu un stoc greu de vandut.
📈 Nu zic ca ar trebui sa renuntam la campaniile pe produsele vedeta, mai degraba, as avea in vedere un buget stabil in campaniile pe catalog
De ce?
* 📊Pentru ca ne permite sa raspundem mai bine nevoilor diverse ale consumatorilor si sa minimizam riscurile
* 📊Pentru ca ne ofera stabilitate si ne reduce riscul de a fi lasati cu buza umflata.
* 📊Pentru ca permite sa ajustam mai usor cand piata se schimba, si sa nu uitam, concurenta “doarme cu ochii deschisi”.
Intr-o piata ca a noastra, dinamismul e cuvantul cheie.
* Azi merge un produs, maine altul. Trebuie sa fim agili, sa ne adaptam rapid si sa nu ne bazam doar pe cateva hit-uri care azi sunt in top si maine sunt istorie.

🤝 Asa ca, ganditi-va bine inainte sa alocati bugetul. Piata online este o jungla, si trebuie sa fim pregatiti pentru orice.
PS: numai eu stiu cati mi s-au plans ca se chinuie de cel putin 2 ani sa scape de stocuri, da nu pot pentru ca piata a fost invadata de preturi mult mai mici decat ale lor, pentru acelasi tip de produse.
PS2: daca tot o faci, pana la urma, ca na, nu te poti abtine, si asa te duce viata, macar din banutii pe care-i produci, incearca sa-ti faci contul stabil cu ajutorul campaniilor de catalog -> investeste in ele.

Author

ExpertVision

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *